מחיר טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית

מחיר טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית

הרכבים החשמליים שינו את התמונה עבור הנהג הישראלי בכמה מובנים ורבים מתלבטים ומשווים רכב חשמלי לעומת בנזין – מה עדיף ולמה? ללא ספק, הוצאות טעינת רכב חשמלי הן משמעותיות, בדומה להוצאות התדלוק ברכב רגיל. נהג שרוצה לצמצם בהוצאות שוטפות כאלה (ומי לא?), צריך להבין כיצד מחושב מחיר טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית ולהתמצא במחירים. המאמר שלפניכם יסייע לכם בכך, יעשה סדר ויפשט את הדברים: 

מדוע זה מסובך?

בדומה לחלב למשל, דלק הוא במחיר מפוקח וקל למדי להבין כמה הוא יעלה לכם. המחיר הבסיסי ידוע מראש ומכפילים זאת בכמות שרוכשים. אך כמה עולה "ליטר" חשמל? התשובה מורכבת מעט. והאם טעינת רכב חשמלי זהה למילוי מיכל דלק? לא בדיוק. עם זאת, יש לכולנו נקודת מוצא טובה להבנת העניין – ניסיוננו עם תשלום על צריכת החשמל הביתית. 

טעינה ביתית היא זולה למדי (כ-62 אגורות לקוט"ש כולל המע"מ). אך נהגים רבים זקוקים גם לטעינה בעמדות ציבוריות, במיוחד בנסיעות ארוכות. מחיר טעינה איטית בעמדות הציבוריות עומד על 1.22 עד 2 ש"ח לקוט״ש (קילוואט־שעה). מחיר הטעינה המהירה בעמדות ציבוריות הוא בטווח רחב עוד יותר: 

ספק השרותמחיר טעינה מהירה בש"ח, לקוט״ש
זן אנרג׳י (ZEN) 1.20 עד 2.40
אי.ווי. אדג׳ (EV Edge)1.75 עד 2.85
פז1.8 עד 2.5 
אפקון (ON EV) 1.85 עד 2.75
ג׳ינרג׳י 2.00 בכל שעה
סונול EVI2.35 בכל שעה
סקאלה2.35 בכל שעה 

כמה עולה טעינת טסלה בעמדה ציבורית?  

רכבי טסלה ניתנים לטעינה בעמדות ציבוריות רגילות. עם זאת, יש להם גם רשת עמדות מיוחדת (Tesla Supercharger) לרכבי חברה זו (בלבד). ברשת זו התעריף הוא 1.10-1.30 ש"ח לקוט״ש. ניתן גם לקרוא בהרחבה, כמה עולה טעינת טסלה?

הגורמים שמשפיעים על מחיר טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית: 

כפי שראיתם, תעריפי טעינה ציבורית של רכבים חשמליים הם בטווח גדול יחסית. הגורמים העיקריים שמשפיעים על כך הם: 

  • תעריף חברת החשמל – שמשפיע על העלות לספקי הטעינה. 
  • השעה – תעריפים נמוכים במיוחד אופייניים לשעות 23:00 עד 06:00 ותעריפים גבוהים במיוחד לשעות 11:00 עד 23:00. ראו בהרחבה: מתי כדאי להטעין רכב חשמלי?
  • ספק השרות – אשר קובע תעריף כראות עיניו (התעריפים אינם מפוקחים על ידי המדינה). תעריפים אף עשויים להשתנות בין עמדות שונות של אותה החברה.  
  • מהירות הטעינה – האם זו טעינה איטית (AC) או טעינה מהירה (DC). הכלל הוא פשוט: טעינה מהירה יקרה יותר. 

טעינת הרכב בדרך המשתלמת ביותר היא בבית!

חשוב לציין שעל מנת להגיע לחסיכון מרבי, רצוי להטעין את הרכב החשמלי בבית, קוט"ש בבית יעלה כ- 61.45 אגורות. 

לכן במחשבה לטווח הרחוק, הכי כדאי להטעין את הרכב בעמדת טעינה ביתית.

עלות טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית – עזרים שמסייעים להעריך

מאחר שהעלות איננה אחידה, משתלם להיות מסוגלים להעריך מראש כמה הטעינה תעלה בכל מקום ובכל זמן. כך תוכלו להתארגן בהתאם, מבחינת מסלולי נסיעה ועצירות טעינה. עזרים אלה יוכלו לסייע לכם בכך: 

  • אפליקציות ייעודיות – מפעילי עמדות הטעינה מציעים אפליקציות שבעזרתן ניתן לקבל פרטים על התחנות השונות שלהם, כולל עלויות הטעינה והאם זו תחנה מהירה או שלא. מידע כזה עשוי להיות זמין גם באתר החברה. 
  • הערכת עלות טעינה מלאה – הנוסחה להערכת עלות טעינה מלאה, היא התעריף כפול קיבולת הסוללה (שהיא בקוט"ש – kWh). נדגיש, שזוהי נוסחה להערכה כללית והדברים בפועל עשויים להיות שונים. 
  • סדרי גודל של זמני הטעינה – ייתכן שלא תרצו להמתין בעמדת טעינה איטית וכאן נזכיר שכמו שאומרים Time is money. כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי בעמדה מהירה? אלה כמה כללי אצבע כנקודת ייחוס: טעינה מהירה לוקחת כחצי שעה עד 3 שעות וטעינה איטית 5 עד 10 שעות. זמן הטעינה מושפע כמובן מקיבולת הסוללה. הזמן תלוי גם במידת הטעינה המבוקשת של הסוללה וחשוב לקחת בחשבון שמעל 80% הטעינה הופכת לאיטית יותר (עקב שינויים חשמליים וכימיים שחלים בסוללה עצמה תוך כדי הטעינה).

בשורה התחתונה, מחיר טעינת רכב חשמלי בעמדה ציבורית הוא נושא שמשתלם להתעמק בו ולגשת אליו באופן מחושב. עבור רובנו, ההוצאות על אנרגיה לרכב (אם זה דלק או חשמל) הן הוצאות משמעותיות. אך לנקודה זו ולמורכבות עלויות הטעינה של הרכבים החשמליים, יש גם היבט חיובי: פוטנציאל משמעותי לחיסכון!  

כותב המאמר

קרא עוד

מנכ"ל ומייסד ישראוולט – יזם, איש של אנשים ומאמין גדול באנרגיה ירוקה ובפתרונות טעינה אמינים, איכותיים ובטוחים.

צריכים עמדת טעינה לרכב? השאירו פרטים!

מאמרים שעושיים לעניין אותך

צרו קשר והתחברו
לעתיד החשמלי

דברו איתנו *2604

צרו קשר והתחברו לעתיד החשמלי

צוות ישראוולט כאן לכל שאלה, ייעוץ או תמיכה. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דברו איתנו: *2604

צריכים עמדת טעינה?
השאירו פרטים!