מה ההבדל בין עמדת טעינה 22kW ל-11kW?

ההחלטה לרכוש עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי היא החלטה מצוינת! אך כעת מגיעה השאלה החשובה – איזו עמדה לרכוש בדיוק? לאחר שתבדקו את היצע העמדות שזמינות יעלו עוד לא מעט שאלות נוספות, כולל השאלה החשובה – מה ההבדל בין עמדת טעינה 22kW ל-11kW? את התשובה על כך, תוכלו למצוא כאן בקצרה: 

עמדות טעינה 22kW ו-11kW – מה מיוחד בהן?  

ראשית, הסבר קצר, למה אנחנו מדברים דווקא על שתי האפשרויות האלה? עמדות טעינה מסוג 7.4kW הן הבסיסיות ביותר. אך ישנה מגמה מתמשכת של עלייה בדרישות מהעמדות ושיפור מתמשך ביכולותיהן. לכן, רבים לא מסתפקים בעמדת 7.4kW ובצדק. ככל שמתקדמים לרכבים עם דרישות גבוהות יותר וסוללות גדולות יותר, כך מתאימות יותר האפשרויות של עמדות טעינה מסוג 11kW ואפילו מסוג 22kW. 

עמדות טעינה 22kW ו-11kW דורשות תשתית תלת-פאזית. אך מעבר לתשתית כזו הוא כבר דבר שגרתי וזהו שינוי חד פעמי ולא יקר או מסובך מדי. 

עמדת טעינה דגם OR
עמדת טעינה דגם OR בעלת הספק 22KW
עמדת טעינה לרכבים חשמליים KEREN
עמדת טעינה לרכבים חשמליים KEREN בעלת הספק 11KW

אז מה ההבדל בין עמדת טעינה 22kW ל-11kW?

תכונהעמדת טעינה 11kWעמדת טעינה 22kW
הספק טעינהעד 11 קילוואטעד 22 קילוואט
זמן טעינה ממוצע (סוללה 60kWh)כ-5-6 שעות לטעינה מלאה וכ-50-60 ק"מ לכל שעת טעינה (בתלות ברכב).2.5-3 שעות בערך לטעינה מלאה וכ-100-120 ק"מ לשעת טעינה (תלוי ברכב).
דרישת תשתית חשמלדורש תשתית תלת-פאזית, של 16 אמפר לפחות לכל פאזה תלת-פאזי, 32 אמפר לכל פאזה
התאמה לרכביםרוב הרכבים החשמליים תומכים ב-11kWמעטים מהרכבים תומכים ב-22kW
עלות נמוכה יותר (פחות דרישות תשתית)גבוהה יותר (דורש שדרוג תשתית בחלק מהמקרים)
צריכת חשמלנמוכה יותרגבוהה יותר
יתרון בולטמספיקה לרוב הבתים והרכביםטעינה מהירה במיוחד
חסרון בולטטעינה איטית יותר ברכבים תומכי 22kWלא כל רכב מנצל את ההספק המלא
קהל יעדבתים פרטיים/משותפים עם תשתית תלת-פאזית בסיסיתבתים עם תשתית תלת-פאזית חזקה ורכבים תומכים

הערה חשובה לגבי העלויות: שני סוגי העמדות עולים בערך אותו דבר – בטווח מחירים של 1,500 עד 2,500 ש"ח. ההתקנה תעלה לרוב עד אלף ש"ח, אלא אם יש במקום סיבוכים טכניים שונים שמחייבים יותר עבודה.  ראו: התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי.

האם יש הבדל בעמידות? 

לכאורה, עמדת טעינה מסוג 11kW פועלת באופן ששוחק אותה פחות, ביחס לעמדת טעינה 22kW. הסיבה לכך, היא שזרם גבוה יותר (שהולך ביחד עם הספק יותר גבוה), גורם ליצירת יותר חום בעמדה. חום לא טוב לרכיבים חשמליים. אלא שעמדות טעינה איכותיות, כמו כל מוצר חשמלי טוב, מתוכננות באופן שלוקח את השיקול הזה בחשבון מראש. לכן, היבט העמידות לא צריך להיכנס בכלל לשיקולים ולהשוואה בין העמדות. זאת, בהנחה שאתם רוכשים עמדה איכותית, שתותקן באופן מקצועי, על תשתית חשמל תקינה.   

עמדת טעינה דגם BARAK ישראוולט
עמדת טעינה דגם BARAK ישראוולט בעלת הספק של 22KW

לסיכום

את ההבדל בין עמדת טעינה 22kW ל-11kW ניתן לתמצת כך באופן מעשי מבחינת שיקולי רכישה: 

  • עמדת 11kW היא האפשרות היותר זולה, שמתאימה למצב הקיים ברוב הבתים. היא מתאימה במיוחד למי שמטעינים לאורך הלילה. 
  • עמדת 22kW יקרה יותר, אבל היא תספק טעינה יותר מהירה. 

כותב המאמר

קרא עוד

מנכ"ל ומייסד ישראוולט – יזם, איש של אנשים ומאמין גדול באנרגיה ירוקה ובפתרונות טעינה אמינים, איכותיים ובטוחים.

צריכים עמדת טעינה לרכב? השאירו פרטים!

מאמרים שעושיים לעניין אותך

צרו קשר והתחברו
לעתיד החשמלי

דברו איתנו *2604

צרו קשר והתחברו לעתיד החשמלי

צוות ישראוולט כאן לכל שאלה, ייעוץ או תמיכה. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דברו איתנו: *2604

צריכים עמדת טעינה?
השאירו פרטים!