עמדת טעינה לרכב חשמלי במפעלים

העלייה בשימוש ברכבים חשמליים, מחייבת היערכות מתאימה בקרב בתי עסק ובתוכם מפעלים. זאת על מנת שיוכלו לאפשר לעובדים שלהם המחזיקים רכב חשמלי, ליהנות משירותי עמדת טעינה במפעל. עמדה כזו יכולה לשרת אותם ולהקל עליהם את השימוש ברכב לצורכי עבודה וכן זה יכול מאפשר למעסיקים לספק הטבה ייחודית לעובדים שלהם.

למה משתלם להקים עמדת טעינה לרכב חשמלי במפעל?

מעסיקים רבים רוצים לספק לעובדים שלהם תנאי העסקה טובים בשביל שהם יהיו מרוצים ולא יחפשו מקום עבודה חלופי. הם גם רוצים שתהיה להם אפשרות לגייס עובדים חדשים בצורה נוחה ומהירה. בכך שהם מעניקים לעובדים שלהם תנאים טובים, קל יותר לגייס מועמדים חדשים לתפקידים שונים.

עמדת טעינה לרכב חשמלי, זה אמצעי שיכול לעזור למעסיקים בהיבטים שונים מול עובדים קיימים או גיוס מועמדים פוטנציאליים.

התקנת עמדת טעינה במפעל מספקת 6 יתרונות למעסיקים ועובדים:

יתרון ראשון – כך העובדים יוכלו להטעין את הרכב שלהם בבטחה, בזמן שהם עובדים.

יתרון שני – זה יאפשר לעובדים לחסוך זמן, כסף ולעבוד בצורה אפקטיבית יותר עם הרכב שלהם.

יתרון שלישי –אם הרכב משמש את העובד לצורכי נסיעות עבודה, הרי שהוא יוכל לבצע אותן ביעילות ובאופן חסכוני.

יתרון רביעי – מקום עבודה שמציע הטבה כזו, נחשב למקום מתקדם, אטרקטיבי, מקום שמכיר בצרכים של העובדים שלו. זו הטבה שיכולה לשפר את המוטיבציה של העובד לעבוד ולספק תפוקה גבוהה יותר, ההזדהות שלו עם מקום העבודה גדל וכן זה משפר את הקשר בין העובדים להנהלה.

יתרון חמישי – מעסיקים המחזיקים עמדות טעינה לרכבים חשמליים במפעילים, יכולים להציג את העסק שלהם כמקום ידידותי לסביבה, דבר שיכול לעזור להם במיתוג שלו.

אם המפעל משנה את צי הרכבים, מצי מבוסס דלק לצי של רכבים חשמליים, זה מאפשר למעסיק לחסוך עלויות בכל הקשור לשימוש ותחזוקה של הרכב וכן מצמצם את עול המיסים שהוא יידרש לשלם לממשלה. ראו: הטבות מס לרכבים חשמליים

יתרון שישי – לא רק עובדים יכולים ליהנות מעמדות טעינה לרכב אלא גם לקוחות או מבקרים חיצוניים המגיעים אל המקום. ניתן להתקין עמדות בחניון ולאפשר לכל מי שמבקר במקום להשתמש בהן. כך הם לא יצטרכו לחפש חנייה ועמדות טעינה במקום אחר. זה שירות שיכול לעזור להם ולשפר את הקשר שלהם עם המפעל.

איך מתקינים עמדות טעינה לרכב חשמלי במפעלים

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי במפעל איננה דבר מסובך. ניתן לבצע אותה בחניון של המפעל עצמו או לנסות ולייצר מיקום לעמדות טעינה מחוץ לחניון, באזור חנייה קרוב למפעל, שיכול לשרת את העובדים והלקוחות. המעסיק צריך להחליט כמה עמדות כאלה הוא יכול להתקין ואם זה לא מספיק, אם קיימת אפשרות להתקין עמדה נוספת לשירות העובדים.

ניתן להתקין שני סוגים עיקריים של עמדות טעינה במפעל:

עמדות טעינה איטיות (רמה 2) – מדובר על עמדות דומות לאלו המותקנות בבנייני מגורים ובתים פרטיים, עמדה AC, מבוססת על 240v. זו עמדה המאפשרת טעינה מלאה תוך 4-8 שעות. מאחר והעובדים גם ככה נמצאים כל היום במפעל, אז הם יכולים להטעין את הרכב במשך מספר שעות והסוללה תתמלא. טעינה בצורה כזו היא יעילה ובטוחה לסוללה.

עמדות טעינה מהירות (רמה 3) – הכוונה לעמדות דומות לאלו שניתן למצוא יותר במרחב הציבורי והן פועלות על זרם DC. אלו עמדות טעינה מהירות המאפשרות להטעין תוך חצי שעה אפשר להטעין 80% מהסוללה. זו עמדת טעינה שיכולה להתאים למי שמבצע נסיעות ארוכות וצריכה להטעין את הסוללה שלו מהר או מי שמעוניין להטעין חלק מהסוללה בזמן קצר על מנת להספיק להגיע הביתה ולהטעין אותה במלואה בטעינה איטית. זו טעינה פחות בטוחה לסוללה, לכן לא נהוג להשתמש בה לעיתים תכופות.

מפעלים יכולים להתקין עמדות טעינה מהירות לטובת העובדים והלקוחות, על מנת לאפשר להם להטעין את הרכב בזמן קצר ולהמשיך הלאה. זה יכול להיות אפקטיבי, מאחר וזה מאפשר תחלופה מהירה יותר של כלי רכב בעמדות (לעומת טעינה איטית בה הרכב צריך "לתפוס" עמדה במשך זמן רב).

ראו גם: עמדת טעינה מנוהלת

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי במפעל

עלות התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי משתנה בהתאם למשתנים מסוימים:

·         סוג העמדה.

·         אופי ההתקנה.

·         איזו תשתית צריך לעמדת טעינה ומה נדרש לשנות בשביל שיהיה ניתן להתקין את העמדה.

·         המרחק בין העמדה ללוח החשמל.

·         סוג הצנרת והמפסקים שצריך להתקין במקום.

מאחר ומדובר בהקמה של מספר עמדות טעינה ולא עמדה אחת, יש לקחת בחשבון שיהיה צורך לשלם על מספר עמדות. עלות עבודת התשתית תקבע בהתאם לצורך.

עלות עמדת טעינה איטית לרכב חשמלי – 2000-3500 שקל.

עלות עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי – המחיר משתנה בהתאם לאופי העמדה, גודל ולתשתית הנדרשת עבורה. המחיר יכול לנוע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים ואפילו מעבר לכך.

עלות התקנה של עמדת טעינה – המחיר איננו קבוע וזה תלוי במורכבות ההתקנה ובמה שנדרש בשביל להתקין אותה. עלות התקנה בסיסית נעה בין 1000 ל-3000 שקל, אך ככל שההתקנה תהיה מורכבת יותר, כך המחיר יהיה גבוה יותר.

עלות התקנה כולל שדרוג תשתית חשמל – במידה והמקום זקוק לשדרוג תשתיות חשמל על מנת לאפשר התקנה והפעלה של העמדה, הרי שעלות כל תהליך ההתקנה יהיה גבוה יותר. שדרוג בסיסי יכול להתחיל ב-4000-5000 שקל, אך ככל שתהליך השדרוג יותר מורכב, דורש יותר עבודה וזמן, כך העלות תהיה גבוהה יותר.

לסיכום חלק זה, המחירים של עמדות טעינה, התקנה ושדרוג מערכות החשמל לשם כך, אינם אחידים ומשתנים בהתאם לאופי המיקום ומורכבות העבודה.

הטענת רכב חשמלי במפעלים – ההיבט הכספי

בעיקרון, בעל המפעל אמור לספק לעובדים שלו אפשרות להטעין את הרכב בחינם כחלק מההטבה שהוא מספק להם בעזרת התקנה ושימוש במטען.

אך ישנם מעסיקים אשר יגבו עלות מסוימת, מוזלת, על שימוש בעמדה, בשביל לכסות את עלויות החשמל ודמי האחזקה של העמדה. על העובדים לברר זאת, בטרם הם בוחרים להשתמש בעמדה המותקנת במקום.

בכל מקרה, שימוש בעמדה במפעל, תעזור לעובד לחסוך עלויות. בזמן ששימוש בעמדה פרטית גובה עלות צריכת חשמל, שימוש בעמדה ציבורית מחויבת בתשלום (העלות גבוהה יותר בעמדה פרטית), הרי שימוש בעמדת טעינה במפעל תגבה ממנו מחיר נמוך יותר, אם בכלל המעסיק יגבה ממנו סכום כלשהו.  

סיכום

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי במפעל היא דבר חיוני שיכול לשרת את המעסיק ואת העובדים שלו.

בעידן בו ישנם יותר ויותר רכבים חשמליים על הכביש ומקומות עבודה מחפשים דרכים שונות ויצירתיות כיצד לשמור עובדים קיימים ולמשוך אליהם עובדים חדשים, התקנת עמדה טעינה בחניון של המפעל ואפשרות להטעין את הרכב במהלך כל שעות העבודה, היא בהחלט דבר חשוב וחיובי.

כותב המאמר

קרא עוד

מנכ"ל ומייסד ישראוולט – יזם, איש של אנשים ומאמין גדול באנרגיה ירוקה ובפתרונות טעינה אמינים, איכותיים ובטוחים.

צריכים עמדת טעינה לרכב? השאירו פרטים!

מאמרים שעושיים לעניין אותך

צרו קשר והתחברו
לעתיד החשמלי

דברו איתנו *2604

צרו קשר והתחברו לעתיד החשמלי

צוות ישראוולט כאן לכל שאלה, ייעוץ או תמיכה. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דברו איתנו: *2604

צריכים עמדת טעינה?
השאירו פרטים!