עמדת טעינה 32 אמפר

אם תחפשו עמדת טעינה לרכישה או לשימוש ציבורי, "עמדת טעינה 32 אמפר" הוא בין המושגים הנפוצים שבהם אתם עשויים להיתקל. חשוב (ולא מסובך) להבין מה זה אומר, במיוחד מאחר שיש לא מעט מונחים נוספים בתחום זה, שעשויים לבלבל מעט – אמפר בשונה מקילוואט, עמדה מסוג AC לעומת DC, ביתית לעומת ציבורית ועוד. אז בואו נעשה קצת סדר ונבין מה היא בדיוק עמדת 32 אמפר: 

מהי עמדת טעינה 32 אמפר? 

עמדת טעינה 32 אמפר היא עמדת טעינה AC לשימוש ביתי או ציבורי, במהירות טעינה שניתן לתאר כבינונית. עמדה כזו מסומנת בקצרה “32A”. 

עמדת טעינה דגם BARAK מותקנת
עמדת טעינה דגם ברק – 32 אמפר

מה זה "אמפר" ומה חשיבותו בהקשר עמדות טעינה?

רכב חשמלי זקוק לטעינה חוזרת שהיא די איטית, ביחס לתדלוק של רכב מבוסס מנוע בעירה פנימית (רכב רגיל / רכב בנזין). לכן, משמעותיים מאוד הפרמטרים השונים, שמתייחסים למהירות הטעינה של עמדות הטעינה. אחד הבסיסיים ביותר הוא מושג האמפר. דימוי ממחיש פשוט ומדויק למדי, הוא לחשוב על האמפר כעל כמות זרימה של נוזל בצינור. למשל כמות הדלק בתהליך תדלוק רכב רגיל, בכל זמן נתון. דרך צינורית דקה יעבור מעט זרם, בעוד שדרך צינור עבה יעבור יותר זרם (יותר "אמפר"). 

אז מה הוא "הספק" בהקשר זה? כשמוסיפים לכמות הזרם גם שיקול של עוצמת הזרם או לחץ המים – זה ההספק. אפשר לחשוב על ההספק, כעל תדלוק מצינור עם משאבה רבת עוצמה. עמדת 32 אמפר מספקת הספק של עד כ-7.4 קילוואט בחיבור חד-פאזי ועד 22 קילוואט בחיבור תלת-פאזי.

אילו עוד סוגי עמדות יש, מלבד עמדות טעינה של 32 אמפר? 

לשימוש ביתי יש גם עמדות טעינה איטיות יותר של 16 אמפר, שמספקות הספקים של 3.7 קילוואט עד 7.4 קילוואט. 

מבחינת עמדות ציבוריות, עמדות טעינה 32 אמפר די נפוצות בישראל. ניתן למצוא לצידן גם עמדות איטיות יותר של 16 אמפר וגם עמדות מהירות יותר (DC), שמגיעות לזרמים גבוהים בהרבה (מעל 100A) ולהספק של 50-350 קילוואט.

עמדת טעינה דגם BARAK ישראוולט
עמדת טעינה דגם BARAK ישראוולט

עמדת טעינה 32 אמפר – למי היא מתאימה ומתי? 

שיקולים שבולטים במיוחד לגבי רכישת עמדה מסוג זה או שימוש ציבורי בה, הם: 

  • הצורך בטעינה מהירה – עמדת טעינה 32 אמפר מתאימה למי שזקוקים לטעינה מהירה יחסית. כנקודת ייחוס – עמדה כזו מספקת טעינה מהירה פי 2, ביחס לעמדת 16 אמפר. כך שההבדל משמעותי. אם זה דרוש לכם או שלא, זו כבר שאלה שתלויה בהרגלי השימוש ברכב. 
  • התועלת לרכבים עם סוללה גדולה – עמדות 32 אמפר מקלות על בעלי רכבים עם סוללות גדולות (שבגלל גודלן דורשות זמן הטענה גדול מהרגיל).
  • הצורך בתשתית מתאימה – בהתקנה ביתית של עמדה כזו, חשוב לוודא שיש תשתית מתאימה לכך. עמדות 32 אמפר דורשות חיבור תלת-פאזי ולעתים גם שדרוג לוח החשמל. 
  • האם יש לכם רכב מתאים? האם אתם מתכוונים לרכוש כזה? – אם הרכב החשמלי שלכם ישן ולא בנוי לטעינת 32 אמפר (אלא לטעינה איטית יותר), סביר שהוא עדיין יוכל להשתמש בעמדה. אבל במקרה זה, העמדה לא תספק לו את הזרם המרבי שהיא יכולה לספק, אלא את הזרם המרבי שהרכב יכול לקבל. אך במבט לעתיד, עמדת 32 אמפר תוכל כנראה לסייע, כאשר תעברו לרכב חשמלי חדש יותר. 

קצת על ההבדל בין עמדות AC לעמדות DC

כאמור, עמדת טעינה 32 אמפר היא עמדה מסוג AC. כלומר עמדת זרם חילופין (Alternating Current). עמדה כזו מספקת זרם חילופין לרכב, שממיר אותו לזרם ישר (DC או Direct Current) באמצעות מטען פנימי. זאת, בשונה מעמדות DC (זרם ישר), שמספקות זרם ישר היישר לסוללת הרכב, תוך עקיפת הממיר הפנימי ברכב. עמדות DC הן עמדות מהירות במיוחד, שנמצאות בשימוש כמעט רק בטעינה ציבורית. 

לסיכום

אם כך, עמדת טעינה 32 אמפר היא "במקום טוב באמצע", בין העמדות האיטיות מאוד למהירות מאוד. לכן רואים אותה גם בשימוש פרטי וגם בציבורי. בבחירת עמדה לרכישה, זוהי אפשרות בולטת וחשובה שמומלץ תמיד לקחת בחשבון. כמו כן, במבט לעתיד סביר שנראה יותר ויותר עמדות כאלה. זאת, מאחר שהדרישות וגם מה שמקובל בפועל, גדלים בהדרגה מבחינת גדלי סוללות ומהירויות טעינה.    

כותב המאמר

קרא עוד

מנכ"ל ומייסד ישראוולט – יזם, איש של אנשים ומאמין גדול באנרגיה ירוקה ובפתרונות טעינה אמינים, איכותיים ובטוחים.

צריכים עמדת טעינה לרכב? השאירו פרטים!

מאמרים שעושיים לעניין אותך

צרו קשר והתחברו
לעתיד החשמלי

דברו איתנו *2604

צרו קשר והתחברו לעתיד החשמלי

צוות ישראוולט כאן לכל שאלה, ייעוץ או תמיכה. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דברו איתנו: *2604

צריכים עמדת טעינה?
השאירו פרטים!